Internet Explorer advarsel

Hovsa!

Det ser ud til, at du besøger Erhvervsliv Esbjerg i browseren Internet Explorer. Da Microsoft har valgt at lukke ned for den fortsatte udvikling af Internet Explorer, og i stedet anbefaler Microsoft Edge, gør vi det samme. Vi henviser derfor til Microsoft Edge, Google Chrome eller Safari, som alle supporteres.

De tre browsere er standard på hhv. Windows-, Chromebook- og Mac-computere, og kan derudover installeres helt gratis.

Kurt Skov er manden, der i 1972 grundlagde Blue Water Shipping. I dag er det en global transport- og logistikvirksomhed med hovedkvarter i Esbjerg og titlen som Årets Salgsorganisation 2021. Foto: Jacob Schultz

Blue Water Shipping har inkorporeret salg i hele organisationen

Der findes mange forretningsmodeller, og der findes mange salgsstrategier ude i erhvervslivet. Mens mange måske blot ser salg som en opgave for salgsafdelingen, har Blue Water Shipping valgt en anden tilgang.

I størstedelen af virksomhedens snart 50-årige liv har de kørt med den indgang til salg, men da Martin Brandstrup kom til som Global Sales and Marketing Director i 2018, blev salgsstrategien vendt på hovedet.

Det skulle ikke være en enmandshær. I stedet skulle hele organisationen inkorporeres i salget. Det har blandt andet været med til at skabe tocifrede vækstrater for den Esbjerg-grundlagte virksomhed.

Og så har det været en af de ting, juryen har lagt vægt på, da de skulle kåre Årets Salgsorganisation 2021.

I dagens nyhedsbrev tager vi dig derfor med ind i virksomhedens salgsstrategi. Martin Brandstrup giver os fire konkrete områder, han og Blue Water Shipping arbejder fokuseret med for at skabe dygtige medarbejdere, der leverer flotte resultater. Du får ligeledes indsigt i juryens begrundelse for kåringen.

Du kan følge med i vores arbejde på Linkedin, hvor vi løbende deler vores artikler.

Og er du endnu ikke blevet abonnent på Erhvervsliv Esbjerg, kan du tegne abonnement på nyhedsbrevet lige her eller sende en mail til August for at få en løsning til flere medarbejdere.

God læselyst - og tak fordi du læser med!

Billede af Ditte Irene Knudsen
Billede af skribentens underskrift Ditte Irene Knudsen Erhvervsjournalist
Blue Water Shipping kan i år fejre 50 års jubilæum – og selv om det er mange år og dage siden eventyret begyndte i Esbjerg, kan prisen som Årets Salgsorganisation ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag. Foto: Peter Leth-Larsen

Blue Water Shipping kåret som Årets Salgsorganisation

Som en årlig tradition er prisen som Årets Salgsorganisation blev uddelt for 2021. Det er DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark, der står bag prisen.

For 2021 var Abena, Brødrene Dahl, EG, Viking Life-saving Equipment og Visma nomineret, men det var Esbjerg-virksomheden Blue Water Shipping, der i sidste ende løb med prisen.

Juryen har lagt vægt på virksomhedens arbejde med de syv salgsdyder, en tocifret vækstrate, og at hele organisationen er involveret i salget.

Hvert år uddeler DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark prisen 'Årets salgsorganisation'. Her får du indsigt i, hvorfor aktørerne valgte at tildele Blue Water Shipping prisen for 2021.

SALG OG MARKETING: Den globale virksomhed Blue Water Shipping er kåret til "Årets Salgsorganisation" af DI Handel, CBS, TACK International og Business Danmark.

Det sker samme år, som virksomheden, der startede i Esbjerg, kan fejre 50-års jubilæum. Prisen kan ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, i høj grad tilskrives medarbejderne og den karismatiske ejerleder Kurt Skov, hvis væremåde og ordentlighed gennemsyrer hele organisationen i dag.

- Vi er utrolig stolte af at blive kåret til årets salgsorganisation i Danmark. Det er et kæmpe klap på skulderen til alle i virksomheden. For netop salg og det at sætte kunden i centrum ligger i hele Blue Water Shippings DNA, siger Martin Brandstrup til Business Danmark.

Juryen har i forbindelse med kåringen fremhævet, at Blue Water Shipping i 2021 udmærkede sig med en tocifret vækstrate i et stærkt konkurrence-udsat marked. De har samtidig fremhævet, at virksomheden formåede at sikre høj forsyningssikkerhed for deres B2B-kunder på trods af coronapandemien, der har skabt vanskelige vilkår for mange.

- I Blue Water Shipping er der både styr på sales management - ressourceallokering, salgspipeline og it- og systemunderstøtning - og der er en sikker hånd på rattet, når det gælder leadership med fokus på medarbejderudvikling, tværgående samarbejde og at udleve virksomhedens brandløfte 'Vi finder en løsning', lyder det i juryens begrundelse.

De syv salgsdyder

Forskningsprojektet ”Morgendagens salg - på sporet af vækst” førte frem til en formulering af syv salgsdyder, som vil kunne gøre en forskel for salget i danske virksomheder. Alle salgsdyder er ligeværdige for at skabe vækst og skal ses som inspiration til den enkelte salgsleder og sælgers individuelle situation.

Den enkelte virksomhed skal kunne svare ja til følgende salgsdyder, hvis den skal leve op til dyden.

  1. Vi er så kundeorienterede, at alle vores kunder tydeligt ser og værdsætter forskellen mellem os og vores største konkurrenter.
  2. Alle funktioner i organisationen har en god forståelse for, hvad de skal bidrage med for, at vi lykkes med at realisere vores salgsmål.
  3. Vores salgsledere går forrest med at aktivere, håndhæve og udvikle sælgernes tilgang til salg.
  4. Vi har en fælles forståelse for den værdi, salget skal skabe for vores kunder, og vores træning og uddannelse af salget er altid designet med et tydeligt fokus på værdiskabelsen.
  5. Vi tydeliggør og tager os betalt for den værdi, vi skaber.
  6. Vores salgsressourcer er tæt knyttet til virksomhedens strategiske målsætninger, og de enkelte profiler og ressourcer i salgsorganisationen måles på deres individuelle bidrag hertil.
  7. Vi er bedre end vores konkurrenter til at anvende interne data om kunder og marked til at supportere vores kundevendte funktioner til at supportere salg og skabe tydelig værdi for kunderne.

- Det afgørende for juryen har blandt andet været, at Blue Water Shipping har kigget direkte ned i de syv salgsdyder og udmærket sig på en lang række af de områder. Samtidig har Blue Water Shipping haft stort fokus på at skabe gode kundeoplevelser samtidig med, at de har skabt en sund forretning med et flot resultat, der ikke kun afspejles på bundlinjen, men også i kundetilfredsheden.

- Derudover har Blue Water Shipping haft et skarpt øje på salg som en del af strategien og gået fra at arbejde med det som enmandshær til team-baseret og til at inkorporere salget i hele organisationen og fået alle medarbejdere med, lyder det yderligere.

Stærke spillere var nomineret

Juryen bestod af Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark, Jacob Kjeldsen, branchedirektør i DI Handel, Mogens Bjerre, associate professor på Copenhagen Business School og Jens Dalgaard, ejer af TACK International i Danmark.

Blue Water Shipping var nomineret til titlen som Årets Salgsorganisation 2021 sammen med fem andre virksomheder: Abena, Brødrene Dahl, EG, Viking Life-saving Equipment og Visma.

De seks virksomheder var nøje udvalgt og screenet ved hjælp af SalgsScoreCardet brugt i Danmarks største salgsforskningsprojekt Morgendagens Salg, som DI Handel, CBS, Customer Agency og Business Danmark står bag.


Kurt Skov grundlagde Blue Water Shipping tilbage i 1972. Derfor kan de til september afholde 50-års jubilæum, hvor medarbejdere fra nær og fjern vender hjem for at tage del i fejringen. Foto: Jacob Schultz

4 konkrete områder Blue Water Shipping arbejder med for at lykkes med flotte salgsresultater

Blue Water Shipping er Årets Salgsorganisation i Danmark, og virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, tilskriver prisen til grundlæggeren Kurt Skov og de værdier, han grundlagde virksomheden på.

- Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling, siger Martin Brandstrup.

Virksomhedens Global Sales and Marketing Director kommer i denne artikel med fire konkrete elementer, de arbejder på i Blue Water Shipping for at lykkes med deres salgsresultater. Det stærke fokus har afspejlet sig i de årlige regnskaber og kundetilfredshedsundersøgelser.

De fire områder er:

1) Vil man have salg, skal kunden sættes i centrum.

2) Det er ikke kun sælgerne, der sælger.

3) Prioriter at efteruddanne dine sælgere - og følg op på deres læring.

4) Hvordan skiller din virksomhed sig ud fra mængden?

Erhvervsliv Esbjerg giver dig i denne artikel indsigt i, hvorfor Blue Water Shipping ifølge virksomhedens Global Sales and Marketing Director, Martin Brandstrup, er blevet kåret som Danmarks bedste salgsorganisation i 2021.

SALG: Blue Water Shipping er netop blevet kåret som Årets Salgsorganisation 2021. Det sker samme år, som virksomheden kan fejre deres store 50-års jubilæum for samtlige medarbejdere verden over.

Der er derfor stor grund til højt humør hos virksomhedens Global Sales and Marketing Director Martin Brandstrup. Han kom til i 2018, hvor han inden havde en lang karriere i TNT og FedEx.

I forbindelse med sin opstart i Blue Water Shipping, brugte han de første ca. 100 dage på at afdække hvor Blue Water Shipping er rigtigt dygtige, og hvor der er muligheder for forbedringer. Det blev til en foreløbig femårig strategi, der bliver finjusteret løbende samt minimum et årligt møde om, hvor og hvordan de har forandret sig – og hvad der kan gøres endnu bedre.

Kåringen som Årets Salgsorganisation skal dog i høj grad tilskrives grundlæggeren Kurt Skov. I hvert fald hvis man spørger Martin Brandstrup.

- Kurt har bygget en fantastisk virksomhed op, og det tror jeg ikke havde været muligt, hvis ikke hans mantra var og altid har været, at man lytter og tager afsæt i kundens behov og prioriter at løse deres problemstilling – for netop kundeorientering er en af de syv salgsdyder i forskningsprojektet Morgendagens Salg, fortæller Martin Brandstrup til Business Danmark, der er en af aktørerne bag kåringen.

Han tilskriver samtidig deres salgsresultater til virksomhedens værdisæt:

  • We play as a team - and we play to win
  • The colour of service is Blue - we work with passion to serve customers better, every day, everywhere
  • We keep our promises – because our business is built on trust
  • We believe in strong and long-lasting relations – enabling everyone to run a good business
  • Our responsibility reaches beyond our business – we take care of each other, our partners & society
  • We constantly question status quo – dedicated to improving our efficiency

Vi har talt med Martin Brandstrup i forbindelse med prisen for at få ham til at sætte lidt flere ord på, hvordan de konkret arbejder med et optimere deres salg, samt hvilke områder, han mener, er vigtige at fokusere på for at få de bedste salgsresultater. Det er blevet til fire overordnede temaer, som du kan læse mere om lige her:

1. Vil man have salg, skal kunden sættes i centrum

En af de ting, som Martin Brandstrup fremhæver som værende et vigtigt fokuspoint, er, at Blue Water Shipping er særligt gode til at sætte deres kunder i centrum. Ligesom de har fokus på, at man altid holder en aftale med en kunde - hvad enten den er mundtlig eller skriftlig.

En af Blue Water Shippings værdisætninger er: We keep our promises – because our business is built on trust.

Det stammer helt tilbage fra grundlæggelsen i 1972 og er et af grundlæggeren Kurt Skovs mantraer.

- Hvis vi har lovet noget, så holder vi det, uanset om det er mundtligt eller skriftligt. Et ord er et ord, og det går Kurt Skov meget op i. Det er derfor en værdi, der er forankret i organisationens kultur. Det betyder også, at vi ikke løber fra vores ord, selv hvis vi har lovet lidt for meget. Så må vi rette op på det på en ordentlig måde, siger Martin Brandstrup.

En anden værdisætning er: The colour of service is Blue - we work with passion to serve customers better, every day, everywhere.

Det er her passionen for altid at sætte kunden i centrum kommer ind i billedet.

- Vi skal være passioneret omkring vores kunder hele tiden, og i Blue Water er vi utrolig kundeorienteret. Der synes jeg virkelig, vi gør en forskel, siger Martin Brandstrup.

Det er dog ikke bare tom snak. Blue Water shipping foretager årligt en kundetilfredsheds-undersøgelse. Undersøgelsen for 2021 viser, at 89 procent af de responderende kunder har været meget tilfredse eller tilfredse med Blue Water Shippings service. Omkring 10 procent forholder sig neutrale.

Undersøgelsen blev sendt ud til 1600 kunder, hvor omkring 400 har svaret.

2. Det er ikke kun sælgerne, der sælger

Martin Brandstrup påpeger som en anden forklaring på, at Blue Water Shipping opnår sine  salgsresultater, at det ikke kun er sælgerne, der sælger, men at de forskellige medarbejdere og afdelinger også spiller en stor rolle.

- Vores speditører står også for en stor del af vores salg. De har kontakten med vores leverandører og kunder på samme tid, hvor sælgere kun har kontakt med kunderne. Speditørerne arbejder med at finde løsninger, og det styrker vores salg. Marketing sælger selvfølgelig også, og det samme gør vores IT-afdeling indirekte, når de er med sælgerne ude for at præsentere de rigtige digitale løsninger, forklarer Martin Brandstrup.

3. Prioriter at efteruddanne dine sælgere - og følg op på deres læring

Da Martin Brandstrup kom til Blue Water Shipping i 2018, havde man ikke prioriteret det specielt højt at sende sine sælgere på reelle salgstræningsforløb. Men med hans indtog i virksomheden prioriterede han at købe et flerårigt salgstræningsforløb ved konsulentvirksomheden Grape.

Alle sælgere har derfor været på forløbet, der blev forlænget på grund af corona-pandemien. Forløbet startede med en vurdering af, hvor Blue Water Shippings salgsafdeling var på daværende tidspunkt, hvad var de gode til, hvad havde de brug for at blive bedre til, og hvad klarede de knap så godt.

Vurderingen blev kombineret med et stort e-learnings bibliotek, hvor sælgerne har adgang til cirka 30 discipliner inden for salg og forskellige workshops.

Sidst kombineres det med loop-learning, der sikrer, at træningen bliver forankret i organisationen.

- Vi tager med ud på kundebesøg og lytter og observerer sælgeren. På den måde sikrer vi, at de har forstået det, de har lært. Selvfølgelig husker vi at rose det, de er gode til, men vi prøver også at finde nogle områder, de kan fokusere på de efterfølgende par uger ude hos kunderne. Derefter kan vi tage med ud på kundebesøg igen og se, om læringen har sat sig på rygraden. På den måde bygger vi sælgerne op og sikrer, at de hele tiden bliver dygtigere, siger Martin Brandstrup.

Han tilføjer, at de i Blue Water Shipping afholder 1:1-samtaler hver 14. dag med samtlige sælgere. Selvom et sådan lærings- og feedbackforløb kan være meget intenst, kan Martin Brandstrup se, at Blue Water Shippings sælgere er blevet dygtigere.

- Resultaterne er markant bedre, efter vi har trænet medarbejderne. Vi kan se et lighedstegn mellem, at de penge, vi bruger på efteruddannelse, tilskriver gode resultater. Man kan selvfølgelig ikke give salgstræning hele æren. Det handler også om, at speditørerne er rigtigt dygtige, og det handler om et marked i vækst, hvor vi er hjulpet godt på vej af konjunkturerne. Men salgstræningen har gjort en stor forskel, påpeger Martin Brandstrup.

4. Hvordan skiller din virksomhed sig ud fra mængden?

Som overskriften afslører, har det for Blue Water Shipping været vigtigt at finde ud af, hvad der adskiller dem fra deres konkurrenter. Der findes mange store spillere i transport- og logistikbranchen, derfor kræver det - ligesom i alle brancher - at man kan skille sig ud, hvis man vil overleve.

- Hvordan står man ud fra mængden og leverer noget, de andre ikke kan? Vores evne er at skabe løsninger. Det er det, vi overlever på. Vi skaber en løsning, der adskiller sig fra andres ved enten at være bedre, hurtigere, mere effektiv eller andet. Vi mener også selv, at vi er fornuftigt betalt for det, vi gør og skaber for kunderne, og så ejer vi ikke selv nogle assets. Vi køber mange ydelser og sælger dem videre, forklarer Martin Brandstrup.

I forhold til deres lokationer i Danmark adskiller Blue Water Shipping sig også fra deres konkurrenter, og det, mener Martin Brandstrup, også er medvirkende til at sikre de gode resultater.

- I Danmark har Blue Water Shipping 14 afdelinger fordelt rundt om i landet, hvor de fleste store spillere i markedet centraliserer sig og laver større enheder. Vi har en lidt anderledes forretningsmodel. Vi vil gerne være lokale, "Best in Town", som vi kalder det. Vores ambition er bl.a. at være den mest attraktive arbejdsplads i de byer vi holder til i. Det gør vi blandt andet ved at tage ansvar lokalt, siger Martin Brandstrup og uddyber:

- Vi har rigtig mange sponsorater og lokale events, fordi vi prøver at gøre noget godt lokalt. Og så har vi blandt andet også ansat fire ukrainske flygtninge for nylig, hvoraf en af dem er ansat i min marketingafdeling. Hun taler kun engelsk, så det gavner både afdelingen i form af, at de får øvet og udviklet deres engelsk, og samtidig bliver hun integreret. Vi er stolte af, at vi tager socialt ansvar, og det tror jeg samtidig, påvirker vores medarbejdere positivt.

CPower Energy Ltd., der leverer serviceløsninger og mandskab til offshore-energiindustrien, og den internationale ingeniør- og entreprenørvirksomhed Semco Maritime A/S har indgået et strategisk partnerskab, som indebærer, at Semco Maritime erhverver 20 procent af CPower Energy. Pressefoto

Ugens overblik: Nyt offshore-partnerskab, opkøb af virksomheder og udsigt til hård køkken-konkurrence

Her får du ugens overblik, der indeholder flere af de seneste erhvervsnyheder fra Esbjerg og omegn.

CPower Energy og Semco Maritime indgår strategisk partnerskab

- Det dygtige og erfarne team bag CPower Energy har skabt en fantastisk virksomhed med et solidt fodaftryk på det britiske marked og rigtig gode vækstudsigter. Vi ser frem til at forfølge mulighederne i et tæt partnerskab med fokus på at udvikle vores fælles forretning ved at forbedre og udvide vores eksisterende produkt- og serviceudbyd til kunder verden over, siger Senior Vice President, Renewables, Semco Maritime, Jacob Øbo Sørensen, om partnerskabet med CPower Energy. Pressefoto

CPower Energy Ltd., der leverer serviceløsninger og mandskab til offshore-energiindustrien, og den internationale ingeniør- og entreprenørvirksomhed Semco Maritime A/S har indgået et strategisk partnerskab, som indebærer, at Semco Maritime erhverver 20 procent af CPower Energy.

Partnerskabet skal udnytte de betydelige vækstmuligheder i de britiske og globale vindmarkeder og skabe væsentlige fordele for både kunderne og de to virksomheder. Det skriver Semco Maritime i en pressemeddelelse.

- Vi er glade for at indgå partnerskab med Semco Maritime for at løfte salget og få adgang til værdifuld erfaring og organisatoriske muskler, der vil gøre det muligt for os at forfølge vækstmulighederne i et højere tempo og øge kapaciteten, så vi kan imødekomme den stigende efterspørgsel fra kunderne i den globale offshore-energiindustri, siger stifter og CEO i CPower Energy, Peter Jørgensen.

Samarbejdet med CPower Energy understøtter Semco Maritimes målsætning om at øge koncernens serviceaktiviteter, som skal udgøre 20 procent af den samlede omsætning i 2023, gennem styrkelse og udvidelse af tilstedeværelsen og netværket i Storbritannien samt fortsat bidrag til internationaliseringen af koncernens forretning og den løbende indsats for at skabe balance mellem Renewables- og Oil & Gas-aktiviteterne.

Norlys får godkendt køb af it-virksomheden Mjølner Informatics

Den nye bestyrelse i Mjølner Informatics, hvor en yderligere post skal besættes, består af: Niels Duedahl, adm. direktør, Norlys, Anders Bauditz, adm. direktør, Norlys Energy Trading, Morten Bilgrav Mathiasen, direktør, Norlys IT, Henrik Tufvesson, Senior Partner, Implement Consulting Group (nuværende bestyrelsesmedlem i Mjølner Informatics). Pressefoto: Kasper Lau

Med en godkendelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er Norlys’ køb af it-virksomheden Mjølner Informatics meget tæt på at være en realitet. Handlen forventes at være lukket 1. juli 2022, hvor 84 Norlys it-medarbejdere overgår til Mjølner Informatics.

- Vi glæder os til at byde vores nye kolleger velkommen. Norlys og Mjølner har i forvejen et tæt samarbejde, og jeg er ikke i tvivl om, at sammenlægningen bliver en succes både forretningsmæssigt og kulturelt, siger Brian Gottorp Jeppesen, der er administrerende direktør i Mjølner.

Med Norlys som nye ejere skal Mjølner Informatics fortsætte sin vækst. Der er sat et klart mål om, at andre kunder fortsat skal fylde mindst halvdelen af opgaveporteføljen.

Med godkendelsen tiltræder Niels Duedahl, der er administrerende direktør i Norlys, også som formand for Mjølner Informatics’ bestyrelse.

- Købet af Mjølner Informatics er et vigtigt strategisk skridt for Norlys. Vi har behov for at øge vores digitale slagkraft betydeligt, så vi kan gennemføre den store it-transformation, som vi befinder os midt i. Jeg glæder mig til at indtræde i bestyrelsen og tage aktivt del i Mjølners udvikling og vækst, siger Niels Duedahl.

En af Esbjergs mest velhavende har overtaget ikonisk ejendom i dokhavnen

Det er denne historiske ejendom i bunden af Esbjerg Dokhavn, som Johan P. Hoffmann har erhvervet sig. Og det var samtidig her, Hoffmanns oldefar i sin tid byggede den første mole i dokhavnen. Foto: Google Streetview

En af Esbjergs mest velhavende har overtaget ikonisk ejendom i dokhavnen, hvor hans oldefar i sin tid byggede den første mole. Muligheden er opstået, idet havnevirksomheden Niels Winther & Co. samler sine aktiviteter ved en ny flex-terminal i Østhavnen.

Det er Johan P. Hoffmann, der har overtaget selskabet Nordre Dokkaj 1 ApS, som ejer den historiske og ikoniske ejendom i dokhavnen med samme adresse som selskabsnavnet.

Johan P. Hoffmann har sine mange selskaber samlet på adressen i dokhavnen, hvor han hidtil har været lejer, hvorfor det var naturligt for ham at erhverve den gamle, bevaringsværdige ejendom på Nordre Dokkaj.

- Muligheden opstod, og da Johan jo har en stor veneration for dokhavnen, var det naturligt at erhverve selskabet. Det har været en handling med både hjernen og hjertet, begrunder Henry Heiberg, der er bestyrelsesformand i A/S Hoffmann Esbjerg Holding og bestrider en stribe tillidserhverv for Johan Hoffmann, herunder formandsskabet i Nordre Dokkaj 1 ApS.

Du kan læse mere hos JydskeVestkysten.

Endnu en forhandler melder sig ind i kampen om byens køkkenkunder

JKE har base og fabrik i nordjyske Jerslev, og er repræsenteret i store dele af Danmark med 15 køkkenbutikker, der primært er placeret i Nordjylland, Østjylland samt på Fyn og Sjælland. Nu vil kæden dog udvide med et større fremryk og har planer om butikker i Esbjerg, Holstebro, Aabenraa, Randers og Kolding samt Holbæk, Næstved og Slagelse. Foto: PR

Esbjerg står højt på ønskelisten hos den nordjyske køkkenproducent JKE, der håber at kunne åbne butik i byen allerede i 2022 eller 2023.

Dermed er der optræk til en regulær køkkenkrig. I hvert fald bliver der kun større rift om de sydvestjyske køkkenkunder fremover, for i løbet af sommeren åbner Ikea et såkaldt ”Planning Studio” på Østre Gjesingvej med fokus på indretningsløsninger til blandt andet køkkenet, ligesom Aubo også netop har meddelt, at man åbner butik til efteråret. Det sker på Østervangsvej i samme område som blandt andre HTH, Kvik, Vordingborg Køkkenet, Invita, Tvis Køkkener, Svane Køkkenet, Uno Form og Designa.

Det nordlige Esbjerg står dermed stærkt som destination for køkkenkøbere i hele Esbjergs opland, og derfor er JKE heller ikke i tvivl om placeringen. Man mangler blot den rette kandidat til jobbet.

- Esbjerg er en stor og spændende vestjysk by, hvor vi rigtig gerne vil åbne en JKE-køkkenbutik. I dag kører esbjergenserne lidt langt, når de vil have et JKE-køkken. De skal enten til Horsens eller Odense. Derfor vil vi gerne komme til Esbjerg, siger Jesper Lassen, som er salgsdirektør hos JKE.

Du kan læse mere hos JydskeVestkysten.